Petrović sa predstavnicima kineskih firmi: Podrška energetskim projektima u Srpskoj
Generalni direktor MH „Elektroprivreda Republike Srpske“, Luka Petrović sa saradnicima b...
MH “Elektroprivreda Republike Srpske” MP, a.d. Trebinje, Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj, ima za cilј stalno pobolјšanje kvaliteta usluge koju pruža, pri čemu je glas krajnjih kupaca od izuzetne važnosti za ispravlјanje grešaka i unapređenje kvaliteta usluge koju Vam pružamo. Vaše mišlјenje, prijedlozi i sugestije predstavlјaju neophodnu pomoć u razumjevanju vaših potreba kao kupca električne energije. Stoga Vas pozivamo da objektivno popunite ovaj upitnik, tako što ćete postavlјena pitanja ocijeniti na skali od 1 do 5. Unaprijed hvala na izdvojenom vremenu!
S cilјem pružanja univerzalne usluge snabdijevanja električnom energijom , Vlada Republike Srpske odredila je Mješoviti holding „Elektroprivredu Republike Srpske“, Matično preduzeće a.d. Trebinje za javnog snabdjevača na period do pet godina , čime je snabdijevanje električnom energijom za sve kupce od 01.04.2021. godine preuzela Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj .
Domaćinstva i mali industrijski kupci na naponskom nivou 0,4 kV, sa godišnjom potrošnjom po mjernom mjestu manjom od 35.000 kWh, imaju pravo da se snabdijevaju u sistemu javne usluge električnom energijom standardnog kvaliteta po ekonomski opravdanim, lako i jasno uporedivim i transparentnim cijenama. Ugovor o snabdijevanju između javnog snabdjevača i krajnjeg kupca je ugovor o potpunom snabdijevanju.
Postavlјamo standarde u okviru naše djelatnosti, a za sve korisnike naše usluge smo simbol sigurnosti, povjerenja i pouzdanosti.
Vaša Elektroprivreda
Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj organizovana je na sledeći način:
Račun za električnu energiju se sastoji od više stavki čija objašnjenja možete pronaći u nastavku. Značenje pojedinih stavki na računu:
Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj pruža mogućnost primanja računa za električnu energiju elektronskim putem. Elektronski račun je identičan papirnom računu koji se isporučuje na kućnu adresu i usluga je potpuno besplatna.
Prednosti elektronske dostave računa su višestruke:
Prijava na uslugu e-račun može se izvršiti na slјedeće načine:
Dostava računa za električnu energiju putem e-maila počinje od prvog narednog obračunskog perioda od dana podnošenja zahtjeva.
Aktiviranjem elektronskog računa i smanjenom potrošnjom papira, svi zajedno doprinosimo očuvanju životne sredine i pomažemo razvoju globalne ekološke svijesti.
Vaš račun za električnu energiju možete izmiriti na više načina:
Prilikom uplate potrebno je navesti podatke sa računa ( obavezno navesti „šifru kupca“ i „poziv na broj“).
Trajni nalog
Trajni nalog možete koristiti za izmirivanje mjesečnih zaduženja za električnu energiju. Plaćanjem trajnim nalogom štedite svoje vrijeme, izbjegavate čekanje u redovima i banci prepuštate da brine o vašim mjesečnim obavezama.
Cijene po kojim „Elektroprivreda Republike Srpske“, Matično preduzeće a.d. Trebinje – Direkcija za javno snabdijevanje prodaje električnu energiju krajnjim kupcima su regulisane. Formirane su na osnovu Pravilnika o tarifnoj metodologiji i tarifnom postupku , a saglasnost na njihovu primenu daje Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske.
U nastavku možete ostvariti uvid u cjenovnik koji se primenjuje od 01.01.2023. godine
Prigovor na račun za utrošenu električnu energiju možete podnijeti elektronski, putem kontakt forme odabirom vrste poruke „Prigovori“, dopisom ili lično na šalteru Direkcija za javno snabdijevanje .
Ukoliko želite da podneste prigovor potrebno je da popunite odgovarajući obrazac koji možete preuzeti sa našeg web portala ili na šalteru Javnog snabdijevanja, gdje je isti potrebno predati.
Radnici na Uslužnom centru će izvršiti neophodne kontrole i blagovremeno vas obavijestiti u pisanoj formi.
Vaš račun za električnu energiju možete izmiriti na više načina:
Prilikom uplate potrebno je navesti podatke sa računa ( obavezno navesti „šifru kupca“ i „poziv na broj“).
Trajni nalog
Trajni nalog možete koristiti za izmirivanje mjesečnih zaduženja za električnu energiju. Plaćanjem trajnim nalogom štedite svoje vrijeme, izbjegavate čekanje u redovima i banci prepuštate da brine o vašim mjesečnim obavezama.
Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj pruža mogućnost primanja računa za električnu energiju elektronskim putem. Elektronski račun je identičan papirnom računu koji se isporučuje na kućnu adresu i usluga je potpuno besplatna.
Prednosti elektronske dostave računa su višestruke:
Prijava na uslugu e-račun može se izvršiti na slјedeće načine:
Dostava računa za električnu energiju putem e-maila počinje od prvog narednog obračunskog perioda od dana podnošenja zahtjeva.
Aktiviranjem elektronskog računa i smanjenom potrošnjom papira, svi zajedno doprinosimo očuvanju životne sredine i pomažemo razvoju globalne ekološke svijesti.
U nastavku možete naći tipske obrasce iz kategorije domaćinstva i ostala potrošnja:
Ugovor o potpunom snabdijevanju električnom energijom (kategorija Ostala potrošnja na 0,4 kV) (pdf)
Ugovor o potpunom snabdijevanju električnom energijom (kategorija Domaćinstvo) (pdf)
U nastavku možete naći tipske obrasce iz kategorije domaćinstva i ostala potrošnja:
Zahtjev za odjavu-prijavu – obrazac – ERS F03
Zahtjev za reprogram duga – obrazac – ERS F04
Zahtjev za KOREKCIJU OBRAČUNA – obrazac – ERS F07
Zahtjev ZAJEDNIČKA POTROŠNјA – obrazac – ERS F11
Zahtjev ZAJEDNIČKA POTROŠNјA – obrazac Z-9
Zahtjev za zaklјučenje ugovora DOMAĆINSTVA – obrazac – ERS F 08
Zahtjev za izmjenu adrese načina dostave računa – obrazac -ERS F02
Zahtjev za izmjenu matičnih adresnih podataka – obrazac – ERS F 01
Zahtjev za zaklјučenje ugovora OSTALA POTROŠNјA – obrazac – Z-1 TD
Zahtjev za preknjižavanje uplate OSTALA POTROŠNјA – obrazac – Z-3 TD
Zahtjev za preknjižavanje uplate DOMAĆINSTVA – obrazac – Z-4 TD
Zahtjev za PROMJENU TARIFNE GRUPE – obrazac Z-12
Zahtjev za promjenu snabdjevača Javnog snabdijevanja
Zahtjev za preknjižavanje preplate DOMAĆINSTVA – obrazac – Z-13 TD
U nastavku možete naći tipske obrasce iz kategorije domaćinstva i ostala potrošnja:
Izjava o solidarnom načinu izmirenja novčanih obaveza za isporučenu električnu energiju
U nastavku možete naći tipske obrasce iz kategorije domaćinstva i ostala potrošnja:
Pozivom na broj 0800 50 120, potrošači mogu da dobiju informacije o računu i stanju ukupnog dugovanja, svakog radnog dana od 7 do 15 časova, kao i informacije o načinu reklamiranja računa. U direktom razgovoru sa operaterom, potrošači se takođe mogu informisati o statusu podnijetog prigovora, proknjiženim/neproknjiženim uplatama, aktuelnim marketinškim kampanjama i slično.
Služba Uslužnog centra na najbrži mogući način će krajnjim kupcima pružiti sve neophodne informacije i biti posrednici u rješavanju problema sa ostalim službama unutar Javnog snabdijevanja.
Pomoću kalkulatora, kupci iz grupe univerzalnog snabdijevanja mogu izračunati iznos mjesečnog računa za električnu energiju.
Dovolјno je da izaberete tarifnu grupu kupca i unesete količinu utrošene električne energije za mjesec za koji želite da izračunate potrošnju električne energije .
Napomena: U kalkulator nije uklјučen obračun zajedničke potrošnje i kamate.
Portal za kupce je online platforma koja omogućava kupcima električne energije uvid u vlastite podatke iz ugovornog odnosa sa Direkcijama za tržišno i javno snabdijevanje. Preko portala se kupcima omogućuje pristup 24 sata dnevno, 7 dana u nedjelјi sa ažuriranim informacijama.
Portal za kupce predstavlјa centralnu tačku kontakta krajnjih kupaca električne energije i direkcija za snabdijevanje električnom energijom.
Portal za kupce električne energije sadrži dva podsistema i to:
Još jedna od pogodnosti koju nudi Direkcija za javno snabdijevanje je plaćanje računa za utrošenu električnu energiju putem trajnog varijabilnog naloga.
Namijenjen je našim kupcima koji imaju otvoren tekući, štedni ili žiro račun u NLB banci a.d. Banja Luka, Novoj banci a.d. Banja Luka ili Atos banci a.d. Banja Luka, a koji pravovremeno plaćanje računa za električnu energiju žele prepustiti navedenim bankama.
Trajni nalog sa promjenjivim iznosom možete koristiti za izmirivanje mjesečnih zaduženja za električnu energiju. Plaćanje trajnim varijabilnim iznosom štedite svoje vrijeme, izbjegavate čekanje u redovima u banci i prepuštate da brinemo o vašim mjesečnim obavezama.
Dovolјno je da sa računom za električnu energiju odete do bilo koje poslovne jedinice navedenih banaka i popunite zahtjev za trajni nalog sa promjenjivim iznosom. Prilikom ugovaranja trajnog naloga sami određujete broj plaćanja ili ukupno razdoblјe trajanja trajnog naloga a po izdavanju mjesečnog računa za električnu energiju, Direkcija za javno snabdijevanje banci šalјe iznos sa poslјednjeg računa na osnovu kojeg banka priprema nalog.
Usluga trajnog varijabilnog naloga je dostupna za sve kupce koje električnom energijom snabdijeva Mješoviti Holding „Elektroprivreda Republike Srpske“, Matično preduzeće a.d. Trebinje -Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj.
Vaša Elektroprivreda
Zakonom o električnoj energiji (član 71. i 83. „Službeni glasnik RS“, br. 68/20) zagarantovana je mogućnost da svaki kupac ima pravo da slobodno izabere snabdjevača od koga će kupovati električnu energiju. Krajnji kupac i snabdjevač su dužni da zaklјuče Ugovor o snabdijevanju, radi kupoprodaje (član 78. Zakona o električnoj energiji i član 47. Opštih uslova za snabdijevanje i isporuku električne energije).
Ukoliko kupac iz kategorije potrošnje „Domaćinstva“ ili „Mali kupac“, ne izabere drugog snabdjevača ili ostane bez snabdjevača, ima pravo na javno snabdijevanje, o čemu zaklјučuje ugovor sa javnim snabdjevačem (član 73. Zakona o električnoj energiji).
Iz prethodno navedenog, krajnji kupac je obavezan da sa javnim snabdjevačem zaklјuči Ugovor o potpunom snabdijevanju, radi kupoprodaje električne energije (član 11. stav 2. pod a), Opštih uslova za snabdijevanje i isporuku električne energije).
Javni snabdjevač nema pravo snabdijevati kupce sa kojima nema zaklјučen Ugovor o snabdijevanju.
Ugovor o snabdijevanju može potpisati vlasnik mjernog mjesta ili od njega ovlašćeno lice u nadležnom Uslužnom centru Direkcije za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj. Informaciju o tačnim lokacijama uslužnih centara možete pronaći OVDJE
Da bi se potpisao Ugovor o snabdijevanju, potrebno je da vlasnik mjernog mjesta ili od njega ovlašćeno lice dođe u nadležni uslužni centar Direkcije za javno snabdijevanje sa važećim identifikacionim dokumentom.
Preregistracija krajnjeg kupca električne energije na mjernom mjestu zahtijeva potpisivanje novog Ugovora o snabdijevanju u nadležnom uslužnom centru Direkcije za javno snabdijevanje.
Da bi se izvršila promjena naziva kupca u kategoriji potrošnje „Domaćinstva“ potrebno je dostaviti slјedeću dokumentaciju:
Da bi se izvršila promjena naziva kupca u kategoriji „Ostala potrošnja“, potrebno je dostaviti slјedeću dokumentaciju:
Zahtjev za dostavu računa putem elektronske pošte podnosi se u nadležnom uslužnom centru ili se dostavlјa kol-centru (Call centar) putem elektronske pošte na adresu callcentarjs@ers.ba. Zahtjev možete preuzeti ovdje.
Za dostavu računa elektronskom poštom potrebni su slјedeći podaci:
Ukoliko niste vlasnik mjernog mjesta, potrebna je punomoć vlasnika da se računi Vama dostavlјaju.
Direktno plaćanje iz inostranstva, za sada, nije moguće.
Da bi se izvršilo plaćanje, možete:
Prilikom plaćanja računa za utrošenu električnu energiju putem opšte uplatnice važno je da ista bude pravilno popunjena.
Stavke „šifra kupca“ i “poziv na broj”, koje se nalaze na računima za utrošenu električnu energiju, su jako bitne prilikom plaćanja računa.
Ako želite da vašom uplatom obuhvatite sva mjerna mjesta pod jednom šifrom kupca,u polјe uplatnice označeno kao „svrha doznake“ upišete „šifru kupca“. Time će vaša uplata biti pravilno proknjižena na svim mjernim mjestima pod navedenom šifrom.
Ukoliko želite da uplatom bude obuhvaćeno jedno mjerno mjesto, neophodno je da u polјe uplatnice označeno kao „svrha doznake“ upišete „ poziv na broj“. Na taj način će vaša uplata biti automatski i tačno evidentirana isklјučivo na mjernom mjestu za koje je izdat račun sa pozivom na broj.
Primjere popunjenih uplatnica pogledajte OVDJE
Shodno Zakonu o električnoj energiji (član 81.) obaveza snabdjevača je da na računu za električnu energiju posebno iskazuje svaku stavku koja se izmiruje plaćanjem računa. U skladu sa navedenim, na računu se posebno iskazuje koji dio računa se odnosi na obračunsku snagu, energiju, mrežarinu, naknade za obnovlјive izvore, naknade za uslugu snabdijevanja i PDV. Kada se izračuna zbir svih ovih stavki, dobije se ukupan iznos računa.
Obaveza svakog kupca je da redovno i blagovremeno plaća preuzetu električnu energiju snabdjevaču (član 11. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom).
Kupac koji zakasni sa ispunjenjem novčane obaveze plaća osim glavnice i zateznu kamatu na iznos glavnog duga do dana isplate po kamatnoj stopi 0,03% dnevno, a koja je definisana odredbama Zakona o zateznoj kamati („Službeni glasnik RS“, broj 61/18). Iznos obračunate zatezne kamate ne može biti veći od glavnog duga. Kamata se počinje zaračunavati nakon isteka datuma valute navedenog na računu (rok za plaćanje računa).
Najčešće se ispravka računa vrši u slјedećim slučajevima:
Prigovor se podnosi u svim nadležnim uslužnim centrima i putem kol-centra Direkcije za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj. Javni snabdjevač je dužan da krajnjem kupcu dostavi odgovor sa obrazloženjem u pisanoj formi, najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja prigovora, te informisati krajnjeg kupca o mogućnosti podnošenja zahtjeva za rješavanje spora Regulatornoj komisiji za energetiku Republike Srpske.
Brojila krajnjih kupaca se očitavaju u skladu sa Zakonom o električnoj energiji i Opštim uslovima za isporuku i snabdijevanje električnom energijom:
Operator distributivnog sistema (ODS) je dužan obezbjediti ispravno i redovno očitanje mjernih uređaja za mjerenje električne energije. Takođe, dužan je izvršiti očitanje mjernih uređaja i prilikom svake promjene cijena električne energije, odnosno tarifnih stavova, promjene snabdjevača, promjene korisnika sistema i u slučaju drugih izmjena podataka o mjernom mjestu koje su od značaja za obračun.
Za kategoriju potrošnje „Domaćinstva“ očitanje i fakturisanje utrošene električne energije vrši se u skladu sa članom 73. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom. Očitanje mjernih uređaja počinje najranije tri dana prije isteka obračunskog perioda i završava najkasnije tri dana po isteku obračunskog perioda za koji je ugovorom utvrđena obaveza očitanja.
Prema dnevnom periodu primjene, tarifni stavovi se utvrđuju i primjenjuju na slјedeći način:
Očitanje brojila je isklјučivo u nadležnosti pripadajućeg Operatora distributivnog sistema (ODS). Očitani podaci na mjernom mjestu dostavlјaju se Direkciji za javno snabdijevanje koja vrši obračun i izradu računa za utrošenu električnu energiju. Ako na računu nije iskazana potrošnja električne energije, to znači da ODS nije izvršio očitanje brojila ili za isto nije dostavio podatke Direkciji za javno snabdijevanje. Kupac u pomenutom slučaju ima mogućnost da podnese prigovor na račun Uslužnom centru ili Call-centru Direkcije za javno snabdijevanje koja je u obavezi da isti proslijedi nadležnom ODS-u i zahtijeva vanredno očitanje, na osnovu koga će se izvršiti korekcija računa ili da izvrši samoočitanje te mjerne podatke dostave nadležnom ODS-u.
Obračunska snaga (tarifna jedinica odnosno ”taksa na brojilo”) je jedan od elemenata za obračun utroška električne energije i predstavlјa najveću prosječnu preuzetu snagu u vremenskom intervalu od 15 minuta u toku mjesečnog obračunskog perioda.
Kupcima iz kategorije „Ostala potrošnja“, kao i kupcima iz kategorije „Domaćinstva“ kod kojih se snaga ne mjeri, obračunska snaga je utvrđena u fiksnom iznosu i to:
Porez na dodatu vrijednost (PDV) od 17 % zaračunava se na fakturisanu električnu energiju, kao i na sve ostale robe i usluge, u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrijednost („Službeni glasnik BiH“, broj 09/05 i 35/05).
Vaše brojilo ili uklopni sat je neispravan i registruje potrošnju po jednoj tarifi. Prigovor možete uputiti uslužnom centru ili kol-centru Direkcije za javno snabdijevanje. Isti će odmah biti proslijeđen nadležnom ODS-u na ispravku. Kupac se može obratiti lično, putem besplatne info linije 0800 50 120 ili putem elektronske pošte na adresu navedenu na računu za električnu energiju.
Ukoliko krajnji kupac utvrdi da mu je brojilo pogrešno očitano, potrebno je da se obrati u nadležni uslužni centar ili kol-centar Direkcije za javno snabdijevanje i podnese zahtjev za ispravku računa. Kupac se može obratiti lično, putem besplatne info linije 0800 50 120 ili putem elektronske pošte na adresu navedenu na računu za električnu energiju.
Tarifnu grupu možete promijeniti podnošenjem zahtjeva na već definisanom obrascu u nadležnom uslužnom centru Direkcije za javno snabdijevanje.
Portal za kupce je online platforma koja omogućava kupcima električne energije uvid u vlastite podatke iz ugovornog odnosa sa Direkcijom za javno snabdijevanje. Preko portala se kupcima omogućuje pristup ažuriranim informacijama 24 sata dnevno, 7 dana u nedjelјi.
Pristupom portalu dobijate uvid u mjesečne račune, finansijsku karticu, količinu utrošene električne energije po mjesecima, izvršene korekcije, izvršene uplate, opomene i račune za nestandardne usluge.
Ukoliko imate potpisan ugovor o potpunom snabdijevanju i račun dobijate elektronskom poštom, korisnik portala za kupce možete postati podnošenjem zahtjeva u nadležnom uslužnom centru.
Prema Zakonu o električnoj energiji (član 57.), nestandardne usluge operatora distributivnog sistema (ODS) obuhvataju sve pojedinačne usluge prema korisnicima sistema koje ODS pruža na zahtjev kupca, odnosno korisnika sistema usluge, a koje nisu obuhvaćene naknadama za korišćenje distributivne mreže i priklјučenja na distributivnu mrežu.
Usluge se odnose na provjeru ispravnosti i baždarenja mjernog uređaja, izmještanje brojila na zahtjev kupca, isklјučenja ili uklјučenja na mrežu zbog radova na objektu na zahtjev kupca, izdavanje rješenja o elektroenergetskoj saglasnosti, obustave isporuke zbog neblagovremenog plaćanja isporučene električne energije na zahtjev snabdjevača, troškove obavještenja o isklјučenju, vanredno očitanje na zahtjev kupca i tako dalјe.
Cjenovnik nestandardnih usluga, na zahtjev nadležnih ODS-ova, odobrava Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske. Troškovi koji se odnose na isklјučenje potrošača zbog neblagovremenog plaćanja a na zahtjev snabdjevača su sledeći:
Iznosi su iskazani sa PDV-om i plaća ih potrošač.
Za kategoriju potrošnje „Domaćinstva“ utrvrđena su tri opsega potrošnje:
na način da svaki kupac prvih 500 kWh plaća po cijeni za opseg I, narednih 1000 kWh po cijeni za opseg II, a preostalu utrošenu električnu energiju po cijeni za opseg III.
Prilikom obračuna cijene električne energije za kupce iz 2. tarifne grupe kategorije potrošnje „domaćinstva“, uzima se u obzir procentualno učešće više i manje dnevne tarife u ukupnoj potrošnji i taj procentualni odnos se primjenjuje na svaki opseg potrošnje.
Mješoviti holding „Elektroprivreda Republike Srpske“ Matično preduzeće a.d Trebinje pokrenula je „Program energetske održivosti za domaćinstava“ u cilјu instaliranja fotonaponskih sistema.
Instaliranjem fotonaponskog sistema na krovove individualnih stambenih objekata, krajnji kupac stiče status kupca-proizvođača, koji potrebe za energijom podmiruje iz sopstvenog izvora; a ostvareni višak/manjak električne energije u određenom momentu predaje, odnosno preuzima iz distributivne mreže.
Zahtjevi se mogu podnijeti na jednom od 45 šaltera uslužnih centara Direkcije za javno snabdijevanje širom Republike Srpske uz prilaganje odgovarajuće dokumentacije.
Sve dodatne informacije u vezi Programa možete dobiti putem elektronske pošte: solardomacinstva@ers.ba ili putem brojeva telefona 059/279-819 i 059/279-866.
Generalni direktor MH „Elektroprivreda Republike Srpske“, Luka Petrović sa saradnicima b...
Generalni direktor MH “Elektroprivreda Republike Srpske”, Matično preduzeće a.d Trebinje, Luka Petro...
Arhitektonski studio “Nekoliko” u Zagrebu organizovao je predavanje i priredio izložbu na temu “Kong...
MH „ERS“, Matično preduzeće a.d. Trebinje
Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj
Stepe Stepanovića, 89101 Trebinje Republika Srpska,
Bosna i Hercegovina
Tel: +387 59 277 102
Faks: +387 59 277 170
562-008-81639731-90
555-100-00518398-72
552-000-20631805-57
567-241-10000022-54
572-536-00001636-19
571-080-00001235-10