Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj

Javno snabdijevanje u brojkama

3Službe
45Uslužni centri
546342Broj kupaca
56%Učešće u snabdijevanju krajnjih kupaca u Republici Srpskoj
2100GWhPlnirana godišnja prodaja električne energije

Aktivni Ugovori o potpunom snabdijevanju

Regija Semberija-Majevica-Birač: 115 111 ugovora
Dobojska Regija: 99 888 ugovora
Regija Istočna Hercegovina: 32 916 ugovora
Regija Krajina: 265 866 ugovora
Sarajevsko-Romanijska regija: 67 648 ugovora
Ukupno aktivnih Ugovora o potpunom snabdijevanju: 581 429 ugovora

Besplatna Info linija

Šta je Javno snabdijevanje

S cilјem pružanja univerzalne usluge snabdijevanja električnom energijom , Vlada Republike Srpske odredila  je Mješoviti holding „Elektroprivredu Republike Srpske“, Matično preduzeće a.d. Trebinje  za javnog snabdjevača   na period do pet godina , čime je snabdijevanje električnom energijom za sve kupce od 01.04.2021. godine preuzela Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj .

Domaćinstva i  mali industrijski kupci na naponskom nivou 0,4 kV, sa godišnjom potrošnjom po mjernom mjestu manjom od 35.000 kWh, imaju pravo da se snabdijevaju u sistemu javne usluge električnom energijom standardnog kvaliteta po ekonomski opravdanim, lako i jasno uporedivim i transparentnim cijenama. Ugovor o snabdijevanju između javnog snabdjevača i krajnjeg kupca  je ugovor o potpunom snabdijevanju.

Postavlјamo standarde  u okviru naše djelatnosti, a za sve korisnike naše usluge smo simbol sigurnosti, povjerenja i pouzdanosti.

 

                                                                                                                                              Vaša  Elektroprivreda

Organizaciona šema

Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj organizovana je na sledeći način:

  1. Direktor direkcije za javno snabdijevanje – neposredno odgovoran izvršnom direktoru za javno snabdijevanje,
  2. Glavni inženjer za javno snabdijevanje električnom energijom,
  3. Stručni saradnik za administrativno tehničke poslove,
  4. Služba za tarifiranje , razvoj, planiranje i kontrolu sa sjedištem u Trebinju,
  5. Služba za obračun i naplatu sa sjedištem u Doboju,
  6. Služba za odnose sa kupcima sa sjedištem u Bijelјini.

Izgled i opis računa

Račun za električnu energiju se sastoji od više stavki čija objašnjenja možete pronaći u nastavku. Značenje pojedinih stavki na računu:

 

  1. naziv i adresa krajnjeg kupca
  2. identifikacioni broj mjernog mjesta
  3. rok plaćanja računa
  4. referentni ugovor između kupca i snabdjevača
  5. datum očitanja i datum prethodnog očitanja
  6. registrovane vrijednosti mjernih uređaja i izmjerene količine na osnovu kojih se vrši obračun
  7. tarifni elementi po kojima se mjeri i obračunava vrijednost isporučene električne energije
  8. ukupna cijena isporučene električne energije u obračunskom periodu
  9. jedinična cijena tarifnih elemenata koje se primjenjuju za obračunski period
  10. jedinična cijena naknade za obnovlјive izvore električne energije
  11. kontakt podaci snabdijevača i telefonski broj prijave kvara
  12. porez na dodatnu vrijednost (PDV)
  13. ukupan iznos za isporučenu električnu energiju u obračunskom periodu (KM bez PDV)

  1. iznos računa sa PDV-om
  2. visina kamatne stope određene zakonom i obračunata kamata u skladu sa propisima, za slučaj da krajnji kupac kasni sa plaćanjem dospjelih obaveza za preuzetu električnu energiju
  3. ukupan iznos računa
  4. saldo kupca na početku obračunskog perioda
  5. korekcija računa
  6. zaklјučni saldo duga kupca na dan izdavanja računa
  7. mogućnost i rok za prigovor na račun
  8. grafički prikaz mjesečne potrošnje električne energije za poslednjih 12 mjeseci
  9. identifikacioni broj kupca
  10. računi banaka putem kojih se vrši uplata računa za električnu energiju
  11. ukupan iznos duga za utrošenu električnu energiju
  12. identifikacioni broj za rasknjižavanje uplata, promjenlјiv je i važi za obračunski period na koji se odnosi račun (obavezno navesti prilikom plaćanja)

Elektronski račun (e-Račun)

Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj pruža mogućnost primanja računa za električnu energiju elektronskim putem. Elektronski račun je identičan papirnom računu koji se isporučuje na kućnu adresu i usluga je potpuno besplatna.

Prednosti elektronske dostave računa su višestruke:

  • Brža i sigurnija dostava
  • Račun se dostavlјa odmah nakon završenog obračuna
  • Minimizira se rizik rizik gublјenja računa ili da račun ,iz bilo koje razloga, ne bude isporučen

Prijava na uslugu e-račun može se izvršiti na slјedeće načine:

  • preuzimanjem Zahtjeva na web stranici, njenim popunjavanjem, potpisivanjem i slanjem putem kontakt forme sa odabirom vrste poruke “Javno snabdijevanje”
  • dolaskom u najbliži šalter Javnog snabdijevanja , gdje će kupac potpisati Zahtjev za izmjenu adrese/načina dostave računa .

Dostava računa za električnu energiju putem e-maila počinje od prvog narednog obračunskog perioda od dana podnošenja zahtjeva.

Aktiviranjem elektronskog računa i smanjenom potrošnjom papira, svi zajedno doprinosimo očuvanju životne sredine i pomažemo razvoju globalne ekološke svijesti.

Kako platiti račun

Vaš račun za električnu energiju možete izmiriti na više načina:

  • na šalterima banaka (spisak banaka i računa putem kojih možete izvršiti uplatu za utrošenu električnu energiju možete naći na dnu stranice),
  • putem elektronskog bankarstva,
  • kao i na šalterima „Pošte Srpske“.

Prilikom uplate potrebno je navesti podatke sa računa ( obavezno navesti šifru kupca i poziv na broj).

Trajni nalog

Trajni nalog možete koristiti za izmirivanje mjesečnih zaduženja za električnu energiju. Plaćanjem trajnim nalogom štedite svoje vrijeme, izbjegavate čekanje u redovima i banci prepuštate da brine o vašim mjesečnim obavezama.

Cijene

Cijene po kojim „Elektroprivreda Republike Srpske“, Matično preduzeće a.d. Trebinje – Direkcija za javno snabdijevanje prodaje električnu energiju krajnjim kupcima su regulisane. Formirane su na osnovu Pravilnika o tarifnoj metodologiji i tarifnom postupku , a saglasnost na njihovu primenu daje Regulatorna komisija za energetiku Republike Srpske.

U nastavku možete ostvariti uvid u cjenovnik koji se primenjuje od 25.03.2016. godine

Odluka o tarifnim stavovima za javno snabdijevanje u Republici Srpskoj (pdf)

Prigovori

Prigovor na račun za utrošenu električnu energiju možete podnijeti elektronski, putem kontakt forme odabirom vrste poruke “Prigovori”, dopisom ili lično na šalteru Direkcija za javno snabdijevanje .

Ukoliko želite da podneste prigovor potrebno je da popunite odgovarajući obrazac koji možete preuzeti sa našeg web portala ili na šalteru Javnog snabdijevanja, gdje je isti potrebno predati.

Radnici na Uslužnom centru će izvršiti neophodne kontrole i blagovremeno vas obavijestiti u pisanoj formi.

Kako platiti račun

Vaš račun za električnu energiju možete izmiriti na više načina:

  • na šalterima banaka (spisak banaka i računa putem kojih možete izvršiti uplatu za utrošenu električnu energiju možete naći na dnu stranice),
  • putem elektronskog bankarstva,
  • kao i na šalterima „Pošte Srpske“.

Prilikom uplate potrebno je navesti podatke sa računa ( obavezno navesti šifru kupca i poziv na broj).

Trajni nalog

Trajni nalog možete koristiti za izmirivanje mjesečnih zaduženja za električnu energiju. Plaćanjem trajnim nalogom štedite svoje vrijeme, izbjegavate čekanje u redovima i banci prepuštate da brine o vašim mjesečnim obavezama.

Elektronski račun (e-Račun)

Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj pruža mogućnost primanja računa za električnu energiju elektronskim putem. Elektronski račun je identičan papirnom računu koji se isporučuje na kućnu adresu i usluga je potpuno besplatna.

Prednosti elektronske dostave računa su višestruke:

  • Brža i sigurnija dostava
  • Račun se dostavlјa odmah nakon završenog obračuna
  • Minimizira se rizik rizik gublјenja računa ili da račun ,iz bilo koje razloga, ne bude isporučen

Prijava na uslugu e-račun može se izvršiti na slјedeće načine:

  • preuzimanjem Zahtjeva na web stranici, njenim popunjavanjem, potpisivanjem i slanjem putem kontakt forme sa odabirom vrste poruke “Javno snabdijevanje”
  • dolaskom u najbliži šalter Javnog snabdijevanja , gdje će kupac potpisati Zahtjev za izmjenu adrese/načina dostave računa .

Dostava računa za električnu energiju putem e-maila počinje od prvog narednog obračunskog perioda od dana podnošenja zahtjeva.

Aktiviranjem elektronskog računa i smanjenom potrošnjom papira, svi zajedno doprinosimo očuvanju životne sredine i pomažemo razvoju globalne ekološke svijesti.

Na interaktivnoj mapi Direkcije za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj , klikom na odgovarajući grad, možete dobiti informacije o kontaktima šaltera Javnog  snabdijevanja.

Regija Istočna Hercegovina

  • Trebinje, Trg Jovana Raškovića br.6
  • Bileća, Peka Pavlovića bb.
  • Gacko, Solunskih Dobrovolјaca br.8
  • Nevesinje, Svetosavsa br.2
  • Ljubinje, Nikole Tesle bb.

Sarajevsko-Romanijska regija

  • Pale, Trifka Grabeža br.123
  • Foča, Drinska br.6
  • Sokolac, Cara Lazara br.74
  • Višegrad, Vojvode Stepe bb
  • I.N.Sarajevo, Draže Mihajlovića bb.
  • Trnovo, Trnovskog batalјona br.109
  • Rogatica, Srpske sloge br.16
  • Čajniče, Ul. Đenerala Draže Mihajlovića,bb.
  • Rudo, Ul. 12 Juli br. 13.
  • Kalinovik, Ul. Lučka br.1.
  • Novo Goražde , Božidara Goraždanina br. 128

Dobojska regija

  • Doboj, Nikole Pašića bb
  • Modriča, Prote Matije Nenadovića br.1
  • Teslić, Branka Markočevića bb.
  • Šamac, Posavsko-Trebavskog partizanskog odreda br.13
  • Brod, Jovana Dučića br.2
  • Derventa, Želјeznička bb.

Regija Semberija-Majevica-Birač

  • Bijelјina, Majevička 97
  • Uglјevik, Trg Đenerala Draže Mihajlovića
  • Zvornik, Svetog Save 37 B (zgrada 3-15)
  • Vlasenica, Svetih apostola Petra i Pavla br . 6
  • Bratunac, Bratunačkih brigada bb.
  • Milići, Ul. 9. Januar bb
  • Srebrenica, Maršala Tita bb
  • Šekovići, Ul. Narodnog heroja Miloša Zekića br. 12
  • Lopare, Ul. Cara Dušana br. 1

Regija Krajina

  • Banja Luka, Bulevar Živojina Mišića br . 22
  • Prijedor, Prote Matije Nenadovića br. 28
  • Gradiška, Gavrila Principa br. 1
  • Kozarska Dubica, Meše Selimovića br. 79
  • Novi Grad, Branka Ćopića br. 22
  • Prnjavor, Jovana Dučića br. 25
  • Mrkonjić Grad, Stevana Sinđelića br. 5
  • Laktaši, Nemanjina br. Bb.
  • Srbac, Vrbaska br. 26
  • Čelinac, Vojvode Mišića br. 68
  • Šipovo, Nikole Tesle br. 29a
  • Kotor Varoš, Jovana Raškovića bb
  • Kostajnica, Petra Pecije bb
  • Kneževo, Rajka Dukića bb

Interaktivna mapa

Prigovori

U nastavku možete naći tipske obrasce iz kategorije domaćinstva i ostala potrošnja:

PRIGOVOR – obrazac – ERS F05

Call Centar

Pozivom na broj  0800 50 120, potrošači  mogu da dobiju informacije  o računu i stanju ukupnog dugovanja, svakog  radnog dana od 7 do 15 časova, kao i informacije o načinu reklamiranja računa. U direktom razgovoru sa operaterom,  potrošači se takođe mogu informisati o statusu podnijetog prigovora, proknjiženim/neproknjiženim uplatama, aktuelnim marketinškim kampanjama i slično.

Služba Uslužnog centra na najbrži mogući način će krajnjim kupcima pružiti sve neophodne informacije i biti posrednici u rješavanju problema sa ostalim službama unutar Javnog snabdijevanja.

Kalkulator potrošnje

Pomoću kalkulatora, kupci iz grupe univerzalnog snabdijevanja mogu izračunati iznos mjesečnog računa za električnu energiju.

Dovolјno je da izaberete tarifnu grupu kupca i unesete količinu utrošene električne energije za mjesec za koji želite da izračunate potrošnju električne energije .

Napomena: U kalkulator nije uklјučen obračun zajedničke potrošnje i kamate.


 

Najčešće postavljana pitanja

1. Zašto je neophodno da kupci zaklјuče Ugovor o potpunom snabdijevanju električnom energijom?

Zakonom o električnoj energiji ( član 71. i 83. „Službeni glasnik RS“, br. 68/20)  zagarantovana je mogućnost da svaki kupac ima pravo da slobodno izabere snabdjevača od koga će kupovati električnu energiju. Krajnji kupac i snabdjevač su dužni da zaklјuče Ugovor o snabdijevanju, radi kupoprodaje (član 78. Zakona o električnoj energiji i član 50. Opštih uslova za snabdijevanje i isporuku električne energije).

Ukoliko kupac iz kategorije potrošnje „Domaćinstva“ ili „Mali kupac“, ne izabere drugog snabdjevača ili ostane bez snabdjevača, ima pravo na javno snabdijevanje, o čemu zaklјučuje ugovor sa javnim snabdjevačem (član 73. Zakona o električnoj energiji).

Iz prethodno navedenog, krajnji kupac je obavezan da sa javnim snabdjevačem zaklјuči Ugovor o potpunom snabdijevanju, radi kupoprodaje električne energije.

Javni snabdjevač nema pravo snabdijevati kupce sa kojima nema zaklјučen Ugovor o snabdijevanju.

2. Ko i gdje može da potpiše Ugovor o snabdijevanju?

Ugovor o snabdijevanju može potpisati vlasnik mjernog mjesta ili od njega ovlašćeno lice na šalteru Uslužnog centra Direkcije za javno snabdijevanje. Ugovor se može potpisati u bilo kom Uslužnom centru Direkcije za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj.

3. Šta je potrebno od dokumentacije za potpisivanje Ugovora o snabdijevanju, ukoliko svi podaci o kupcu i mjernom mjestu ostaju isti?

Da bi se potpisao Ugovor o snabdijevanju, potrebno je da vlasnik mjernog mjesta ili od njega ovlašćeno lice dođe na šalter Uslužnog centra Direkcije za javno snabdijevanje sa važećim identifikacionim dokumentom.

4. Kako se vrši preregistracija krajnjeg kupca električne energije na mjernom mjestu?

Preregistracija krajnjeg kupca električne energije na mjernom mjestu zahtijeva potpisivanje novog Ugovora o snabdijevanju u Uslužnom centru Direkcije za javno snabdijevanje.

Da bi se izvršila promjena naziva kupca u kategoriji potrošnje „Domaćinstva“ potrebno je dostaviti slјedeću dokumentaciju:

  • Dokaz o vlasništvu nad mjernim mjestom tj. jedan od slјedećih dokumenata: Kupoprodajni ugovor, Ugovor o zamjeni, Rješenje o naslјeđivanju, Ugovor o poklonu, Izvod iz zemlјišnih knjiga (ZK izvadak), Posjedovni list, Izvod iz knjige uloženih ugovora (za etažne vlasnike tj. vlasnike stanova u kolektivnom stanovanju), Rješenje o ostavini, Izvod iz Matične knjige umrlih, uz potpisanu izjavu o preuzimanju obaveza na mjernom mjestu, presuda suda kojom je utvrđeno vlasništvo, Rješenje o privremenom korišćenju objekta izdato od strane nadležnog organa,
  • Broj identifikacionog dokumenta (lična karta, pasoš),
  • Potvrdu o izmirenom dugu po zadnjem obračunu.

Da bi se izvršila promjena naziva kupca u kategoriji „Ostala potrošnja“, potrebno je dostaviti slјedeću dokumentaciju:

  • JIB ili PIB,
  • Ugovor o zakupu poslovnog prostora ili dokaz o vlasništvu,
  • Rješenje o radu,
  • Broj identifikacionog dokumenta (lična karta, pasoš) odgovornog lica,
  • Potvrdu o izmirenom dugu po zadnjem obračunu,

Izjavu zakupodavca i zakupoprimca o solidarnom

5. Kako se računi mogu dobiti elektronskom poštom?

Zahtjev za dostavu računa putem elektronske pošte podnosi se na šalteru Uslužnog centra ili se dostavlјa Kol-centru (Call centar) putem elektronske pošte na adresu callcentarjs@ers.ba.

Za dostavu računa elektronskom poštom potrebni su slјedeći podaci: ime, prezime, adresa mjernog mjesta, šifra kupca, EIC kod i mejl (mail) adresa. Ukoliko niste vlasnik mjernog mjesta, potrebna je punomoć vlasnika da se računi Vama dostavlјaju.

6. Kako vršiti plaćanje iz inostranstva?

Direktno plaćanje iz inostranstva, za sada, nije moguće.

Da bi se izvršilo plaćanje, možete:

  • Otvoriti račun u nekoj od domaćih banaka te plaćanje izvršiti putem elektronskog bankarstva ili trajnog naloga
  • Dati ovlašćenje osobi u Bosni i Hercegovini da uplatu izvrši u Vaše ime
  • Prilikom boravka u Bosni i Hercegovini možete izvršiti uplatu većeg iznosa (avans) iz kojeg će se namirivati računi koji dospijevaju.

7.Kako se ispravno popunjava opšta uplatnica prilikom plaćanja računa za električnu energiju?

Prilikom plaćanja računa za utrošenu električnu energiju putem opšte uplatnice  važno je  da ista  bude pravilno popunjena.

Stavke „šifra kupca“ i “poziv na broj”, koje se nalaze na računima za utrošenu električnu energiju, su jako bitne prilikom plaćanja računa.

Ako želite da vašom uplatom obuhvatite sva mjerna mjesta pod jednom šifrom kupca,u polјe uplatnice označeno kao „svrha doznake“ upišete „šifru kupca“. Time će vaša uplata biti pravilno proknjižena na svim mjernim mjestima pod navedenom šifrom.

Ukoliko želite da uplatom bude obuhvaćeno jedno mjerno mjesto, neophodno je da u polјe uplatnice označeno kao „svrha doznake“ upišete „ poziv na broj“. Na taj način će vaša uplata biti automatski i tačno evidentirana isklјučivo na mjernom mjestu za koje je izdat račun sa pozivom na broj.

8. Zašto su na računu za električnu energiju posebno iskazane stavke: obračunska snaga, energija, mrežarina, naknada za obnovlјive izvore, naknada za uslugu snabdijevanja i PDV?

Shodno Zakonu o električnoj energiji (član 81.) obaveza snabdjevača je da na računu za električnu energiju posebno iskazuje svaku stavku koja se izmiruje plaćanjem računa. U skladu sa navedenim, na računu se posebno iskazuje koliki dio uplate se odnosi na plaćanje obračunske snage, energije, mrežarine, naknade za obnovlјive izvore, naknade za uslugu snabdijevanja i PDV. Kada se izračuna zbir svih ovih stavki, dobije se ukupan iznos računa.

9. Zašto se obračunava kamata?

Obaveza svakog kupca je da redovno i blagovremeno plaća preuzetu električnu energiju snabdjevaču (član 11. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom).

Kupac koji zakasni sa ispunjenjem novčane obaveze plaća osim glavnice i zateznu kamatu na iznos glavnog duga do dana isplate po kamatnoj stopi 0,03% dnevno, a koja je definisana odredbama Zakona o zateznoj kamati („Službeni glasnik RS“, broj 61/18). Iznos obračunate zatezne kamate ne može biti veći od glavnog duga. Kamata se počinje zaračunavati nakon isteka datuma valute navedenog na računu (rok za plaćanje računa).

10. Zašto se vrši ispravka računa?

Najčešće se ispravka računa vrši u slјedećim slučajevima:

  • brojilo je pogrešno očitano,
  • utvrđen je kvar na brojilu ili uklopnom časovniku/MTK uređaju,
  • uplate nisu blagovremeno proknjižene,
  • u drugim slučajevima kada se utvrde tehnički nedostaci na računu.

11. Za koji vremenski period se vrši obračun električne energije?

Brojila krajnjih kupaca se očitavaju u skladu sa Zakonom o električnoj energiji i Opštim uslovima za isporuku i snabdijevanje električnom energijom, a obavezno:

a) prilikom promjene tarifnih stavova i na kraju godine, za kategoriju domaćinstava,

b) jednom mjesečno i prilikom svake promjene tarifnih stavova, za ostale krajnje kupce i

v) kod promjene snabdjevača i u drugim slučajevima propisanim članom 52. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom.

Za kategoriju potrošnje „Domaćinstva“ očitanje i fakturisanje utrošene električne energije vrši se u skladu sa članom 80. Opštih uslova za isporuku i snabdijevanje električnom energijom. Očitanje mjernih uređaja počinje najranije tri dana prije isteka obračunskog perioda i završava najkasnije tri dana po isteku obračunskog perioda za koji je ugovorom utvrđena obaveza očitanja.

Za ostale kategorije potrošnje, očitanje traje najviše dva dana, počev od poslјednjeg dana u mjesecu, za koji se vrši očitavanje.

12. Kada se mijenjaju dnevni i sezonski tarifni stavovi?

Prema sezoni primjene, tarifni stavovi se primjenjuju na slјedeći način:

a) niži sezonski tarifni stavovi (NS) primjenjuju se u periodu od 1. aprila do 30. septembra,

b) viši sezonski tarifni stavovi (VS) primjenjuju se u periodu od 1. januara do 31. marta i od 1. oktobra do 31. decembra.

Prema dnevnom periodu primjene, tarifni stavovi se utvrđuju i primjenjuju na slјedeći način:

a) veći dnevni tarifni stavovi (VT) primjenjuju se u periodu od 06:00 do 22:00 časa za sve dane u sedmici (osim dana vikenda) za zimsko računanje vremena, odnosno od 07:00 do 23:00 časa za lјetno računanje vremena,

b) manji dnevni tarifni stavovi (MT) primjenjuju se u periodu od 22:00 do 06:00 časova narednog dana za sve dane u sedmici (osim dana vikenda) za zimsko računanje vremena, odnosno od 23:00 do 07:00 časova za lјetno računanje vremena, i u dane vikenda neprekidno od petka u 22:00 (23:00) do ponedjelјka u 06:00 (07:00) časova.

13. Zašto nije iskazana potrošnja električne energije na računu (zašto nije očitano brojilo)?

Očitanje brojila je isklјučivo u nadležnosti pripadajućeg Operatora distributivnog sistema (ODS). Očitani podaci na mjernom mjestu dostavlјaju se Direkciji za javno snabdijevanje koja vrši obračun i izradu računa za utrošenu električnu energiju. Ako na računu nije iskazana potrošnja električne energije, to znači da ODS nije izvršio očitanje brojila ili za isto nije dostavio podatke Direkciji za javno snabdijevanje. Kupac u pomenutom slučaju ima mogućnost da podnese prigovor na račun Uslužnom centru ili Kol-centru Direkcije za javno snabdijevanje koja je u obavezi da isti proslijedi nadležnom ODS-u i zahtijeva vanredno očitanje, na osnovu koga će se izvršiti korekcija računa.

14. Šta je to obračunska snaga?

Obračunska snaga (tarifna jedinica odnosno ”taksa na brojilo”) je jedan od elemenata za obračun utroška električne energije i predstavlјa najveću prosječnu preuzetu snagu u vremenskom intervalu od 15 minuta u toku mjesečnog obračunskog perioda.

Kupcima iz kategorije „Ostala potrošnja“, kao i kupcima iz kategorije „Domaćinstva“ kod kojih se snaga ne mjeri, obračunska snaga je utvrđena u fiksnom iznosu i to:

  • Ostala potrošnja (virmanci) 2. i 3. TG 5 kW
  • Ostala potrošnja (virmanci) 6. i 7. TG 7 kW
  • Domaćinstva: – jednotarifno brojilo 3,3 kW

– dvotarifno brojilo 5,2 kW

15. Zašto se naplaćuje PDV na električnu energiju?

Porez na dodatu vrijednost (PDV) od 17 % zaračunava se na fakturisanu električnu energiju, kao i na sve ostale robe i usluge,  u skladu sa Zakonom o porezu na dodatu vrijednost („Službeni  glasnik BiH“, broj 09/05 i 35/05).

16. Zašto je sva potrošnja obračunata po jednoj tarifi, ukoliko kupac pripada 2. tarifnoj grupi domaćinstva?

Vaše brojilo ili uklopni sat je neispravan i registruje potrošnju po jednoj tarifi. Prigovor možete uputiti Uslužnom centru ili Kol-centru Direkcije za javno snabdijevanje. Isti će odmah biti proslijeđen nadležnom ODS-u na ispravku. Kupac se  može obratiti lično, putem besplatne info linije 0800 50 120 i putem elektronske pošte na adresu navedenu na računu za električnu energiju.

17. Izvršeno je pogrešno očitanje brojila. Kako da ispravim tu grešku?

Ukoliko krajnji kupac utvrdi da mu je brojilo pogrešno očitano, potrebno je da se obrati u Uslužni centar ili Kol-centar Direkcije za javno snabdijevanje i podnese zahtjev za ispravku računa. Kupac se može obratiti lično, putem besplatne info linije 0800 50 120 i  putem elektronske pošte na adresu navedenu na računu za električnu energiju.

18. Kako se može promijeniti tarifna grupa?

Tarifnu grupu možete promijeniti podnošenjem zahtjeva na već definisanom obrascu u uslužnim centrima Direkcije za javno snabdijevanje.

Novosti i obavještenja

Прије него нас контактирате,молим Вас да посјетите секцију Најчешћа питања и покушате наћи одговор.Хвала на интересовању.


MH „ERS“, Matično preduzeće a.d. Trebinje

Direkcija za javno snabdijevanje električnom energijom kupaca u Republici Srpskoj



Stepe Stepanovića, 89101 Trebinje Republika Srpska,

Bosna i Hercegovina

Tel: +387 59 277 102

Faks: +387 59 277 170

    [anr_nocaptcha g-recaptcha-response]

    Žiro-računi za plaćanje kod komercijalnih banaka

    NLB BANKA

    562-008-81639731-90

    NOVA BANKA

    555-100-00518398-72

    UNICREDIT BANKA

    551-790-22224231-37

    ATOS BANK

    567-241-10000022-54

    BANKA POŠTANSKA ŠTEDIONICA

    571-080-00001235-10